
Avlivning
Som hästägare behöver man ibland ta det tunga beslutet att låta sin häst somna in. När det är dags kan vi hjälpa till med allt det praktiska. Här avlivar vi hästarna medicinskt. Vi är noga med att det ska ske lugnt och respektfullt.
Du får säga farväl till din häst i lugn och ro innan du lämnar den. När du har åkt ger vi hästen lugnande medel och sedan en överdos av ett narkosmedel. Vi har ett nära samarbete med Stockholms nödslakt som kommer och hämtar kroppen.
